Tuesday, November 20, 2007

Budak Kelantan Jahat

Dari dulu lagi aku dengar sumer org ckp budak kelantan jahat. Jgn rapat ngn budak kelantan. Diorg tu depan je baik. Belakang mengata. Dpn kita, kitalah sahabat. Belakang kita, bila jumpa puak dia, terus dia tinggalkan kita mcm bangkai.
Dulu memang aku percaya. Tapi bila dah makin lama hidup, makin lama makin sedar. Takyah cakap budak kelantan lah woi. Mana2 budak dari mana2 negeri pun sama je. Aku ada kenal budak2 puaka dr negri 9. Ada dr Johor. Ada dr Perak, Melaka, Perlis, Kedah.. Mana negeri yg tkde budak puaka? bgtau aku. Mana negeri yg takde kes jenayah? Bgtau aku. tingin gak aku jumpa.
Banyak aku dengar cerita kalau cari jodoh, jgn cari org dr Kelantan. Tp kahwin ngn dr memana negeri pun, bercerai-berai jugak aku tgk. Ada yg rogol anak sendiri. Ada yg bunuh anak sendiri. Dari negeri mana? Seluruh negara!!
Takyah cakap orang dari sana jahat, situ jahat, sini jahat. Tengok balik dalam rumah sendiri, entah2 anak sendiri yg jahat, takyah sibuk mengata anak org lain. Get It?

12 comments:

nazri_Ltb said...

I sokong yur statement...
memng kte x bole tuduh sana sini. Semua sama jer.

hOtMaMa said...

yeeee....hidup kelate...*tetiba..

wary moreno said...

not to be racist... satu nasiheart ialah beware ngan kelantanese....
aku tak tahan lee ngan diorang.... sorry to say!!!!!!!!!!

ita itu said...

betul tu apa u ckp..i sokong..tp org kelate hensem2 lah..

Anonymous said...

a'a betul tu amor...kadang2 orang singapore pun macam iblis bertanduk..ala semua negeri la jahat....takde yang baik....

viruspadu said...

marah betul tu???

bukan negeri yg bersalah sebenarnya tetapi individu itu kan kan kan...

Anonymous said...

very the betul ... tapi orang kelate semua hot hot gitew.. tak gitu?

Athlon said...

Hi..aku org Perak..Tp aku org baik..

Info:
PERHATIAN: Sekarang Anda Berpeluang Mendapatkan Strategi Lengkap Dan Terkini Google AdSense & Trafik Versi 2.0 Yang Akan Mengubah Pendapatan Online Anda Selamanya...! "
Tarikh Pelancaran JWA v2.0: Selasa, 27hb Mei 2008
Dapatkan 6 Modul AdSense Percuma!DI SINI

arep said...

i baekkkk

thegossiplounge said...

Mak orang kelantan nok. Mak baik tau!

PingganRahangRaksasa said...

OMG this is so true! Orang suka nak fikir mcm tu,kutuk2 main ikut negeri pulak padahal mana2 pun sama jee. Kalau jahat, jahat jugak.

aSmiDar said...

betol...betol...betol
Semua same jer..
xpayah nak tuduh2 sane sini..kan..kan..

AMOR LOVE AMOR CINTA

It'll all get better in time right? No matter how hard....

CANTEKK?????

CANTEKK?????